Thursday, December 23, 2010

please read!!


to all my beloved brothers and sisters in "keluarga dakwah", may Allah bless us and grants us good health and the ability to remain strong...

jom kita sama2 hayati kisah n perkongsian di bawah...

Kisah ini kita ambil buat iktibar. Seorang anak yang soleh namanya Mas Afzal yang telah pergi buat selama-lamanya pada 17 Disember 2010 kerana mengidap penyakit "blood cancer" . Kata rakan saya Dr Otheh Maskon..
" I could not say more, this is the ultimate example of courage and positive thinking, our tribute to this good friend of ours, who passed away recently from advanced lymphoma. Not a moment spared in despair, he battled his illness with the highest level of resilience and... patience. His blog is a source of inspiration for many.."
Betapa cintanya beliau pada ibunya - betapa sabarnya beliau dalam Qada dan Qadar Allah itu-betapa bershukur dan redhanya beliau dalam menghadapi ketentuan Allah itu..betapa Allah paparkan kepada kita kembalinya seorang hamba yang soleh ..buat tatapan kita yang berjuang ini yang banyaaak kesilapan dan dosa ini.
Paparan ini dibuat untuk mencetus sedikit perubahan pada sesiapa yang membaca dan melihat Mas Afzal ini. Jika kita terasa jauhhhh dari Allah, kembalilah SEGERA. Jika kita rasa kerasnya hati kita..perbanyakan SUJUD dan Ibadah soleh...mana tahu besuk hari kita pula dan hari ini hari terakhir buat kita..BERSEDIA?..
Bacalah blog Mas Afzal yang telah pergi itu dan menangislah..dan lihatlah ucapannya dalam youtube itu..betapa kita perlu ambil iktibar dari kesucian kata-katanya yang tidak ada lagi option dalam hidupnya kecuali ALLAH..ambillah iktibar saudara/i..
Marilah kita sedekahkan Al Fatihah kepada Mas Afzal atas kepergiannya dan TAHNIAH atas ibundanya kerana dapat melahirkan anak sebijak ini dan sesoleh ini...anak-anak kita bagaimana?..
1-Youtube/ Video Ucapan beliau :-

http://www.youtube.com/watch?v=QtfMyEHJsn4&feature=player_embedded

2-Blog Penulisan beliau..menyatakan cintanya beliau pada Ibunya..

http://masafzal.blogspot.com/

Semuga ikhwah/akhawat termotivasi untuk jadi Hamba Allah yang lebih baik lagi...aminn..doakan Mas Afzal ini..

~stand tall, stand firm~

1 comments:

integrasi.muslim said...

tq mas pipah!

Post a Comment