Monday, July 14, 2008

ahsan ziarah!

Mama baba dan tupai akan berangkat ke mekah bulan ogos ni..transit di yemen katanya hanya dua hari….waktu yang amat singkat…rasanya sempat belaga pipi dan duduk bersembang sekejap sebab waktu tu aku ngann aman tengah pekse…ish..rasa ca.. tak puas ja…..

Pi mekah….

Teringat dulu-dulu..banglong, bangah, bancik dan enun…semua pi mekah waktu kami kecik..lebih kurang umur tufail sekarang ni la…ingat lagi skit2 kenangan tu…macam bancik banglong ngan enun, kami pi singgah Jordon mesir. Lepas tu baru bertolak ke mekah dan ada gak singgah madinah…madinah mesti kena pi punya…apa apa pun…..tima kasih kepada baba ngan mama kerana bawa kami..lani nak bawak tupai pulak….semoga selamat semuanya….

Kesian depa..

Bagi ipah ngan anah..tak dapat nak rasa lagi udara mekah…sian depa ni…tapi nak wat camna…lain kali dengaq cakap mama baba..hehe..pastu jimat2 la blanja. Tolonga mama slalu..haha bodek la tu.(jangan marah ya) . Lupa sorang lagi….aman yang pi mekah ngan orang sudan..tak dapat nak rasa pi mekah bersama mama baba..makan buah zaitun ja..best!

Sama2 berdoa!

4 comments:

Bangah said...

nanti bangah pon nak pi gak la...tunggu habis kerja..pi umrah dgn kak tasnim...
muzet, beli jubah dgn minyak wangi kat aku satu kotak...haha...mintak duit kat baba...haha...jubah hitam..

rijaldakwah said...

haa.....
sapa nak pesan apa-apa habaq awai-awai. baba mama nak mai sini sat ja.

bangah nak jubah camna? yang ada topi ka? ka nak yang tengkuk cekak musang?yang aada talu ekoq lembu tu...tau ka?

apa-apa pun list la kat mama...

amadbukhori said...

aku nak pesan jugak jubah untuk abinya abdullah...
warna hitam jgak.. sebijik macam bancik punya tu... - enun

rijaldakwah said...

bukan ja utk abi abdllah....utk abdllh skali ngan umminya skali pon tak pa.....tapi kena tanya boss dulu...kot2 ka baba mama nak beli pi beli kat mekah.....


nak tanya sesapa la...buleh tak ntaq komen guna atas nama apa2..maksudnya kalo macam aku..tak guna nama rialdakwah..nak guna nama lain..blh tak? kalo blh camna?jzkk

Post a Comment